poniedziałek, 11 stycznia 2016

NIE REZYGNUJ - ZAMIEŃ

Dzień dobry !
Dzisiaj zaczyna się moja  dwutygodniowa dieta postanowiłam,  że podziele się z Wami moimi informacjami i menu na  dzień .

Dzień 1 
Śniadanie 1 :

6.30-7 .00
* 2 kromki pieczywa razowego ( 60g )
* masło
*  1 plasterek polędwicy lub chudej szynki
* 1 jajko gotowane 

Śniadanie II 

 10.00
* kefir 
* 1 jabłko 

Obiad 

14.00
* schab pieczony w folii w piekarniku
* ziemniaki 2 średnie sztuki
* sałata lodowa z pomidorem , ogórkiem i kukurydzą 

Podwieczorek 

17.00
* serek wiejski lekki + rzodkiewka i szczypiorek
* 1 kromka pieczywa razowego 

Kolacja 

19.00 -20.00
* warzywa na patelnie ( duszone na 1 łyżce oleju ) 

Kochane same ustalcie sobie godziny spożywania posiłków . Ja wstaje o 5.20 to wiadomo że u mnie śniadanie pierwsze będzie ok 6.30-7 niż u kogoś kto wstaje o 8 czy 9 .
Teraz nawiązując do tematu nie rezygnujmy ze wszystkiego tylko po prostu zamienmy to na coś lżejszego  i zdrowszego.
  Chleb jasny,  biały zamieńmy na ciemny , razowy
dlaczego ?
" 1. …ma o połowę niższy indeks glikemiczny, niż pieczywo białe. Dzięki czemu jest zalecane w diecie cukrzycowej, stabilizuje poziom glukozy we krwi oraz pomaga w profilaktyce cukrzycy typu II;
2. …zachowuje świeżość nawet do 6-7 dni. Musimy jednak pamiętać, że musi być to prawdziwe pieczywo robione z mąki z pełnego przemiału. Wiele piekarni wypieka zwykłe, jasne chleby zabarwione karmelem, sprzedając je jako chleby razowe. Można je jednak rozpoznać, chleby barwione są delikatniejsze i lżejsze;
3. …posiada 2,5 razy więcej błonnika niż jego jasny odpowiednik.
4. …zawiera duże ilości witamin, głownie z grupy B oraz duże ilości żelaza, magnezu i potasu. Dzięki czemu m.in. pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie.
Herbate po prostu pijmy bez cukru!  Na początku wydawało mi się , że nie będę wstanie pic tak gorzkiej herbaty po 2-3 tygodniach nie wyobrażałam sobie picia jej  z cukrem .
Zaleca się picie 1.5 l napojów dziennie czyli ok 6 szklanek zamiast wody smakowej pijmy wode mineralną gazowaną czy niegazowaną w żadnym wypadku nie siegajmy po napoje smakowe i gazowne czyli woda smakowa,  cole,  pepsii , fante i tego typ szkodniki.
I PAMIĘTAJCIE ŻEBY  STARAĆ SIĘ  JEŚĆ  W OKREŚLONYCH GODZINACH .
 Kolacja powinno się zjadać conajmiej 3 godziny przed snem. 




tabele z internetu 


Najlepiej będzie jak zaczniecie prowadzić dziennik  i wszystko regularnie zapisywać ; o jakich godzinach będzicie jeść , co pijecie  , ile dni w tygodniu ćwiczycie i co ; )  
Miłego dnia !

34 komentarze:

  1. Bardzo przydatny post :) Skorzystam na pewno z tabeli, dobrze mieć coś takiego pod ręką :)
    Obserwuję i zapraszam
    marthellye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie ; ) dobre wskazówki do liczenia kalorii ; )

      Usuń
  2. Bardzo praktyczne wskazówki;-)Ograniczenia kaloryczne plus ćwiczenia potrafią dać fantastyczne efekty . Również ludzie muszą pamietać o tym aby nie robic tego tylko przez chwilę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj potrafią <3
      właśnie ja zawsze dwa tygodnie i koniec . teraz czas to zmienić ; *

      Usuń
  3. Ja mam zdecydowanie problem z nabiałem. W dietach go pełno a nie działa on korzystnie na moją cerę. Wizyta u dietetyka by się przydała, ale jak na razie szkoda na to pieniędzy. jest tyle info w necie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam , że bedzie Mi szkoda kasy ale jestem taką osobą , ze musi mieć kontrole :) żadne diety czy ćwiczenia z neta nie będą mi słuzyć jeśli nie bedzie osoby , która będzie mnie sprawdzać :) a do Pani dietetyk wybieram się za dwa tygodnie i trzeba się za siebie zabrać :)

      Usuń
  4. Bardzo przydane tabelki ;-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się bardzo przydają :)
      Rownież pozdrawiam !

      Usuń
  5. przydatny post ;)

    zapraszam na nowy post :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje za komentarz :) Widze ze zrodo sie odżywiasz :)
    Żeby bylo lepiej zamiast ziemniakow polezam kaszę jaglaną. Zalewasz wrzątkiem, czekasz 4 minuty i gotowe ! :) Ewentualnie solicz troszeczkę i wuala!
    Poki co jem wszystko jak dotychcasz ylko wlasnie zamienilam ziemniaki na kaszę a na sniadanie codziennie platki jaglane i udaje mi ei malymmi kroczkami chudnąć! :)
    Pozdrawiam :)
    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jadłam takiej kaszy wgl żadnej nje jadam :)
      Może kiedyś spróbuje !
      Małymi krokami damy rade . <3

      Usuń
  7. Chyba każdy z nas stara się jeść posiłek, który ma bardzo mało kcal. Ja osobiście wolę ćwiczenia.:D

    http://patrvcia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie zwracałam uwagi na to ile ma posiłek kalorii :) ale teraz mnie to zaczeło interesowac .

      Usuń
  8. Bardzo przydatny post dla mnie zwłaszcza gdy interesuje się dietetyką i się odchudzam :) Pieczywo żytnie jest najbardziej wartościowe :) Super wpis!
    Co powiesz na wzajemną obserwacje? Chętnie zostałabym na dłużej :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta dieta wygląda bardzo obiecująco:) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna sprawa z dzienniczkiem, ja prowadziłam kiedyś - ale moja systematyczność zawiodła..:)

    zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com - nowy post, coś dla kobietek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to :) też kiedyś prowadziłam i po kilku dniach koniec .

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. 26 stycznia ide na wizytę kontrolną do Pani dietetyk to zobaczymy czy są efekty :)

      Usuń
  12. HI!
    Very Good!!!
    Kisses!
    http://momentosdemodaebeleza.blogspot.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdy byłam na diecie układanej przez trenera, mówił właśnie o zamienianiu a nie rezygnowaniu :) Kazał mi jedynie pozbyć się w miarę mozliwości mojej miłości do serów pleśniowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie ! <3
      moja miłość to wszystkie słodycze i także muszę się tego pozbyć w miare możliwości ;(

      Usuń
  14. wow, wszystko dokładnie rozpisałaś *-*
    mój blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz <3
Zostaw link do swojego bloga - zajrzę ;*